יואב - בודק מונע זרימה חוזרת מוסמך

סוגים ודגמי המז"חים

 

סוגים ודגמי מז"חים


ברשימה להלן הסוגים והדגמים הקיימים והמורכבים בישראל, חלק מן המז"חים כבר לא מיוצרים,ולכן קיים קושי להשיג חלקי חילוף מקוריים, שחלקם הוא הכרחי לתיקון המז"ח,ואם משיגים חלק מהותי מקורי המחיר יקר ושם אותנו על קרני הדילמה האם לתקן [ב95% המז"ח הוא בר תיקון] או להחליף למז"ח חדש.





 
 
                           שסתום ואקום טעון קפיץ [שוט"ק]                                 שסתום ואקום טעון קפיץ , נדרש לבדיקה תקופתית [פעם בשנה] ע"י בודק מוסמך.                                                                        


                                                     
שסתום ואקום
                                       מז"ח אל"מ אפולו/קונבראקו 
מז"ח
conbraco [קונבראקו] [אפולו]דגם 40-200 במז"חים אלה שסתום הפריקה מורכב בתחתית המז"ח. ,קיים "חץ" המוטבע על גבי גוף המז"ח והמורה על כוון זרימת המים. הדגם הזה קיים במידות מ"3-"10.זהו אחד המז"חים המוצלחים שבשוק ,כבד משקל,אל חוזרים בנויים מיציקה,פליז ונירוסטה ותושבת לאל חוזרים נפרדת ועשוייה פליז. בעת הזאת כל הסיפור הזה עובר מן העולם, והמגמה היא מעבר לאל חוזרים מחומרים פלסטיים כמכלול אחד [עם היתרונות והחסרונות שבדבר].נדרש לבדיקה תקופתית [פעם בשנה] ע"י בודק מוסמך. החל משנת 2013+- נכנסים דגמים חדשים מגודל "3 ומעלה.
28/08/2019: אין יבוא של הדגם 40-200 שלטעמי היה המז"ח הטוב והאמין ביותר לתקופתו, וכך יהיה גם עם חלקי החילוף שיהיה קשה להשיג, והמחיר יהיה בהתאם.
מזח קונבראקו [אפולו]מז
 
מז"ח אל"מ א.ר.י RP500 "1/2-"2
זהו מז"ח תוצרת ישראל, מצויין,קל לטיפול,וחלקי חילוף זמינים וזולים. כולו מחומרים פלסטיים,והוא בא במידות מ"1/2-"2 וחבל. ישנה שמועה שהחברה עובדת על פיתוח מז"ח פלסטי בגודל "3 אם זה נכון, אז החיבור הפריק שבקצה המז"ח צריך להיות לפי דעתי מסוג מחורץ.





 
 
                          מז"ח אל"מ א.ר.י RP500  "3-"4 נירוסטה
28/08/2019 
לאחרונה יצאו לשוק 2 מז"חים חדשים של חברת א.ר.י גוף יציקת נירוסטה וחלקי הפנים מפלסטיק ,שסתום פורק מנירוסטה. הגודל הפנימי והחיצוני במז"חים "3-"4 אחיד, והשוני הוא רק במידת החירוץ [תצורת ההתחברות למפרטי המים] וזה יתרון חשוב.
מז"ח מהנ"ל עלה על שולחן הניתוחים אצלי בבית מלאכה וכאן ההתרשמות שלי:
התחלתי ממכסה עליון ,מיוצר מפלטת נירוסטה מעוגלת עם 6 חורים [קונוס בקצה] .באמצע הפלטה בירזון "1/4 לניקוז אוויר [ואפשרות לחיבור למכשיר בדיקה], היה לי קשה לפתוח את הברגים, וכשסגרתי את הברגים נישבר בורג [ברגי פלדה קשיות גבוהה] עוד לפני ההידוק.
בתוך המז"ח מותקנים שני אל חוזרים, את האל חוזר הראשון מאבטח בורג אחד, ואת האל חוזר מס' 2 מאבטחים 2 ברגים, הברגים לשני האל חוזרים אינם מהדקים את האל חוזרים למקומם וזה לא טוב,
אחרי הוצאת הברגים ממקומם,פירוק האל חוזרים קל, ההרכבה פחות [חסרה לי הפאזה בתושבת של האל חוזרים ,על מנת שיהיה קל לאורינג החיצוני על האל חוזר להדחק אל התושבת]
האל חוזרים קלים לפירוק משני על מנת להפוך או להחליף את האטם הראשי [גשר פלסטיק 4 פיליפסים]
יש דמיון בצורה של האל חוזרים לאלו של המז"ח נירוסטה של וואטס, אבל כאן יש שיפור משמעותי באופן הפתיחה שלהם,שאמור ליצור מצב שאבנים קטנות שיודעות לעבור את לוכדי האבנים לא יתפסו באל חוזר ויגרמו לתקלות, ימים יגידו.
שסתום פורק: דמיון מוחלט לפורק של איימס[וואטס] , אלה שכאן ההתחברות של הפורק אל גוף המז"ח היא פלטה ישרה עם 4 ברגים שיש בזה יתרונות על פורק עם הברגה.
ברזי בדיקה "1/2: הברזים מורכבים בצד של המז"ח ,כך שבהרכבה קרובה [צמודה] לקיר קיימת בעייה [ניתן לפיתרון] .
לסיכום:
המז"ח נראה מבטיח, יש לשפר מספר דברים שהבחנתי תוך כדי פירוק, ואני בטוח שחברת א.ר.י תעשה זאת. אמשיך לעקוב ולעדכן.

14/03/202  כאן רציתי לתקן אותי בהקשר למז"ח נירוסטה שחב' א.ר.י משווקת אותו. בזמנו התלהבתי מכך והאמנתי שהמז"ח תוכנן ומיוצר ומורכב על ידי א.ר.י , אז בזמן האחרון הבנתי שלא כך הדבר, הרחבה בנושא ראו כאן https://business.google.com/posts/l/13050748213384560255
 
13/04/2023 בהמשך לכתוב חברת א.ר.י הפסיקה לשווק את המז"ח הנ"ל. המשווקים הבילעדיים של מז"ח זה היא חברת מנדלסון.וכל זאת כפי הנראה משינויים במעמד החברה שיצרה את המז"ח הנ"ל והפכה להיות חברת בת של קבוצת WATTS.
 
  
                                                                       חד כיווני כפול [חכ"כ] conbraco     
      
        מד לחץ הפרשי
זהו מכשיר המודד קריאת לחצים משני מקומות שונים במז"ח אל"מ, ונותן את תוצאת ההפרש בינם. לדוגמא: קריאת לחץ ממקום א היא 4.5בר, וקריאת לחץ ממקום ב היא 4בר, ההפרש בין הקריאת לחץ הוא 0.5בר. את הקריאה הזאת נראה במד הלחץ ההפרשי ביחידות של kpa או psi ,הסקלה של המד היא של 100kpa=1bar . צמוד אל המד ההפרשי,קיים בדרך כלל מד לחץ הנותן את קריאת הלחץ במעלה.לצינורות הקיימים במכשיר ישנם בקצה מסננים על מנת לשמור על המכשיר ממים עם ליכלוך המגיע מברזי הבדיקה שעל המז"ח .קיימים מדי לחץ הפרשיים מיצרנים שונים.וקיימים מכשירים עם 5 ברזי בדיקה, [מיותר לדעתי]. המכשיר שאנו רואים בתמונה משמאל [אפשר להגדיל] הוא של חברת אפולו/קונבראקו,מכשיר אמין, בין הסיבות לכך שהגוף שלו יצוק מפלסטיק משוריין. 

מז"ח וואטס watts 957

מז"ח זה נכנס אל השוק בישראל בשנת 2013 לערך, עשוי מנירוסטה, ומשקלו כ70% פחות מהמז"חים האחרים הקיימים בשוק. מחורץ בלבד.מחיר אטרקטיבי, וקל מאוד לטיפול בתקלות,ובעייתי מאוד בנושא חלקי החילוף. בגלל אופן צורת הטיפול בו אסור לצבוע את גוף המז"ח. [מצויין זאת בכתוב באנגלית על גוף המז"ח, אבל מי קורא?.] 


 13/04/2023 את המז"ח הזה דגם 957 לכל הגדלים הפסיקו לייבא לישראל. וכמובן השלכות מיידיות על זמינות חלקי החילוף.
  08/01/2024  אני עדיין מתייחס אל המז"ח הזה היות והוא קיים ונפוץ בארץ, עם הזמן בטיפולים שערכתי במז"חים מהסוג הזה נתקלתי בבעייה של פתיחת המז"ח על מנת לטפל באל חוזרים שבתוכו. פתיחת המז"ח מתבצעת ע"י הזזת גליל הנירוסטה שאליו מחובר השסתום הפורק[תגדילו תמונה משמאל] ,בהכנה נכונה כל החלק הזה נע בקלות על גוף המז"ח. מתוך גוף המז"ח בוצע חיתוך של פלח מהגליל [גוף המז"ח] שדרכו מוכנסים שני האל חוזרים, תצורה זו מחלישה את המז"ח למאמצים שקיימים במפרטי המים. והתוצאה שהגוף מקבל עיוות שאינו נראה בעיין ואינו מפריע לפעילות המז"ח אולם אין אפשרות לפתוח את המז"ח כפי שתיארתי מעל,והפעלת כוח לעיתים ניגמרת בנזק גדול יותר.
 לדעתי מה שהפיל את המז"ח הזה הוא התכנון הכושל של אל חוזר מס' 1 
מז"ח 957 כפי שמיוצר בארה"ב
עבור השוק האמריקאי ברזי                                     הבדיקה [מעלה, מורד. ] הם                                         לא על המז"ח
מז"ח וואטס "6 watts isr957

בתמונה משמאל מז"ח "6 עם אוגנים שמתאימים לחירוץ על המז"ח ברז הבדיקה במעלה [מספר 1] מפריע להכנסת בורג אל האוגן הנגדי [לא קריטי ניתן לטיפול]. המז"חים מהדגמים האלה מצויינים לקבלנים [משקל נמוך ביותר ,ומחיר קניה אטרקטיבי ביותר]. אחרי שהתקנתי מספר מז"חים כאלה בגדלים שונים,אני לא מתקין אותם יותר עד שחברת וואטס תעשה שינוי באל חוזרים המורכבים בתוך המז"חים בדגם הזה. והעיניין הוא קריטי במערכות כיבוי אש ששם המז"ח בדרך כלל הוא סטאטי. במצבים האלה גם אם יש מלכודת אבנים, היא לא עוזרת. אלה צריך להרכיב מסנן מתאים עם רמת סינון של 130 מיקרון,[אבל מי יעשה את זה] ואז המז"ח הזה הוא אדיר.

 13/04/2023 את המז"ח הזה דגם 957 לכל הגדלים הפסיקו לייבא לישראל. וכמובן השלכות מיידיות על זמינות חלקי החילוף.




 
מז"ח 957 כפי שקיים בשוק הישראלי אילתור לא אופייני לאמריקאים לבירזי הבדיקה, כפי הנראה דרישות השוק הכתיבו את השינוי
מז"ח וואטס "4 watts isr957

בתמונה משמאל מז"ח "4 עם אוגנים שמתאימים לחירוץ על המז"ח ברז הבדיקה במעלה [מספר 1] לא מפריע להכנסת בורג אל האוגן הנגדי .

 13/04/2023 את המז"ח הזה דגם 957 לכל הגדלים הפסיקו לייבא לישראל. וכמובן השלכות מיידיות על זמינות חלקי החילוף.



 
מז"ח וואטס watts 009 "2
גוף חיצוני יציקת פליז
מז"ח וואטס watts 009 "3

13/04/2023 גוף יצוק צבוע אפוקסי, אל חוזרים ותושבות נירוסטה ופלסטיק בגוף אחד. עדיין משווק וגם במחיר תחרותי.
מז"ח וואטס 6"-watts 909 "4
13/04/2023  גוף המז"ח יציקה צבוע אפוקסי,אל חוזרים ותושבות
נירוסטה ופליז, ולכן המז"ח האלה כבדי משקל, מחירו היום גבוה 
ולכן התקנות חדשות שלו כמעט ואין, גם כאן בעיות עם חלקי חילוף.
 
מז"ח ווילקינס "4-"6 375 wilkins
 המז"ח כללי : יציקה צבוע אפוקסי,משקל יחסי נמוך, מאוגן או מחורץ, האל חוזרים הפנימיים כמכלול אחד מחומר פלסטי, 
                   יתרונות:  משקל יחסית נמוך, גודל [הקצר מכולם, ולכן חביב בהתקנות בחדרי מכונות כיבוי אש], מחיר.
                   חסרונות:   כל בעיה הקלה ביותר באחד מהאל חוזרים שבתוך המז"ח יש להחליף אותו [מחיר יקר].
ש.א.ח מס' 1+2 : 

שסתום פורק  :
 
מז"ח ווילקינס "1/2-"2 375 wilkins

 גוף פליז,אל חוזרים פלסטיק, 
 
מז"ח ווילקינס "1/2-"2 975 wilkins  
מז"ח ווילקינס "3-"6 375ms wilkins  
 חד כיווני כפול [חכ"כ]ווילקינס "3-"6 350 wilkins  
מז"ח ווילקינס "3-"6 375 wilkins  
   

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כותרת תחתונה
לייבסיטי - בניית אתרים